Tripartity

Tripartity – tak se nazývají třídní schůzky, které proběhly na podzim ve škole. Jak název napovídá, jedná se o setkání ve třech, v našem případě žák – rodič – učitel. Schůzky trvaly většinou 15 – 30 minut a nabízely prostor pro individuální hodnocení prospěchu a chování dětí. Odrazovým můstkem byla portfolia a dotazníky, které vyplňovali děti i rodiče. Otázky se týkaly sebehodnocení dětí v oblasti učení, vnímání potřeb jejich, ale i potřeb rodičů. Cílem takto organizovaných setkání je pomoci dětem budovat zodpovědnost za jejich učení a utvářet užší vztah mezi školou a rodinou, vytvářet prostředí, kde se děti cítí dobře a maximálně mohou rozvíjet svůj potenciál. Protože se ve většině případů jednalo o první takto pojatá setkání, panovala před nimi trochu tréma z neznámého.  Už během schůzek ale mnozí učitelé s nadšením vyprávěli o tom, jak hezká setkání s dětmi a rodiči mají za sebou a jak dobře uměly některé děti mluvit o tom, co se učí a co je baví, což bylo milou odměnou za časovou náročnost organizace tripartit a zároveň povzbuzením do další práce. Učitelé 2. stupně měli ještě navíc vyhrazeno jedno konzultační odpoledne, které ale využilo jen několik rodičů. 

Nevýhodou tripartit je to, že se nepotkají všichni rodiče spolu ve třídě jako na třídních schůzkách na začátku školního roku. Tuto potřebu vyřešili někteří učitelé online schůzkou, besídkou nebo vyráběním pro rodiče. 

Další příležitostí k setkání bude 19. 3. Den otevřených dveří, na který ještě dostanete pozvánku v aktuálním měsíci. Těšíme se na viděnou.

Mgr. Ester Nováková