Terezín a Říp

Na závěr školního roku si 9. třídy a 7.A udělaly výlet na Říp a exkurzi do Malé pevnosti v Terezíně. Nejprve jsme zamířili do bývalého nechvalně proslulého vězení gestapa, kterým si prošly tisíce českých vlastenců a mnozí zde zahynuli. Prohlédli jsme si ubikace vězňů, cely, „nemocnici“ i popraviště. Shlédli jsme i krátký film natočený roku 1944, který měl před světem a červeným křížem maskovat skutečný účel terezínského gheta. Poté jsme zamířili do Rovného pod Řípem a odtud si udělali výšlap na naši národní horu. Pro některé byl poněkud náročný (přeci jen hora není žádný kopeček), ale nakonec to dali všichni, někteří i dvakrát. Na vrcholu jsme si prohlédli malou rotundu sv. Jiří a Vojtěcha a vyjedli řipský bufet. Cestu zpět nám jistila návštěva pumpy. Jedna z posledních akcí se velmi povedla i co se počasí týče – začalo pršet až při nastupování do autobusu.

Zábava, koupání i vuřty u Ranšů

Pozvánka na návštěvu do Niv k babičce a dědovi Elišky byla lákavá. Předpověď hlásila teplé počasí, tak jsme vše domluvili s paní Ranšovou a vydali se na cestu. Od rána bylo velmi teplo. Abychom šetřili síly, svezli jsme se do kopce autobusem do Mezirolí. Pak už jsme šlapali pěšky mezi poli, až jsme došli do Niv na místo určení. Čekalo nás velmi milé přivítání celé rodiny Ranšů. Následovala svačina pod pergolou a seznámení s 10 úkoly, které připravila Eliška. Udělej 10 dřepů, vyjmenuj tři květiny, poskládej „nebe peklo ráj“, zasaď semínko, vylušti jméno motýla, nakrm ryby a kachny v rybníku, obkresli lístek rostliny, ….prostě nejdřív „práce“ a pak „koláče“ v podobě napuštěného bazénu. Kdo splnil všechny úkoly, šel hledat tři různé sladkosti na zahradu a pak už se mohl osvěžit v bazénu. Byla to paráda. Kdo neuměl plavat, soutěžil v běhu ve vodě. Mezi koupáním jsme byli několikrát pohoštěni – nanuky, meloun i domácí muffiny. Místo oběda nám děda Ranš rozdělal oheň pod roštem a upekl špekáčky. Babička Ranšová dodala zeleninu a pečivo. Po celou dobu návštěvy jsme dodržovali pitný režim.

Měli jsme se báječně. Nikomu se nechtělo zpátky do Nové Role. Bylo velké teplo, ale zvládli jsme i zpátečních 5 km po cyklostezce. Setkání s maminkami před školou bylo pro všechny v cíli velkou odměnou.

Velké poděkování patří celé rodině Elišky Ranšové i jí samotné za zorganizování a zajištění krásně stráveného dne.

Žáci 2. B, tř. uč. M. Voláková a AP D. Schwarzová

Za kulturou do divadla

Do Západočeského divadla v Chebu se vydali žáci ze 7. AB a 8. A. Na představení s názvem Souhrnné dílo Williama Shakespeara se všichni velmi těšili. Během dvou hodin byla žákům představena více jak desítka divadelních her tohoto anglického velikána, ale ve zcela moderním zpracování. Zajímavé bylo už jen to, že herci byli pouze tři a jen muži, kteří se na jevišti vystřídali v různých mužských i ženských rolích. Díky tomu bylo představení opravdu netradiční a velmi vtipné.
Herci byli na konci odměněni velkým potleskem a žáci si odvezli krásný zážitek!

Putování s velrybou Varybou 2022

A je to tady! Velryba Varyba nás opět pozvala do Karlových Varů na velké putování. Letos se koná již 15. ročník. Ani my – prvňáčkové jsme si toto putování nenechali ujít.  Tentokrát vedla cesta od Dvořákových sadů, lázeňskými lesy až na rozhlednu Diana. Trasa měřila 5 km. Podařilo se nám splnit všech 15 úkolů. Výlet byl úžasný a už se těšíme na další ročník.

Žáci z 1. A

Škola v přírodě 4.A a 4.B

Od 20.6. – do 24. 6.2022 třídy 4. A, a 4. B prožily příjemný pobyt ve škole v přírodě v Josefově Dole v Jizerských horách. Po celou dobu jsme měli krásné slunečné počasí, takže jsem uskutečnili všechny výlety, které jsme si naplánovali. Navštívili jsme továrnu na výrobu dřevěných hraček DETOA, prohlédli jsme si zámek Frýdlant. Vyšlapali jsme k vodopádům Jedlová a moc se nám líbilo u musherky Jany Henychové v Horním Maxově – dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí o chovu a práci se psy Husky. Se všemi pejsky jsme se mohli pomazlit. Všem se „školanda “ moc líbila.
Učitelky 4. tříd

Jak byla 3.A U Hafíka

Blížil se konec školního roku a s ním spojené výletové dny. Proto jsem dětem navrhla, že jeden z těchto výletů uskutečníme podle jejich přání. Volba padla docela rychle: „Chceme do Varů, do Hafíka“.  Nic tomu nebránilo a tak jsme 24.června ráno vyrazili. Natěšení v nich jen hrálo, a proto když jsme dorazili na místo, domluvila jsem se s paní provozní, že děti budou zřejmě hlasité, ale že je okřikovat nebudu, protože to prostě „muselo ven“ 😊. Paní byla velmi vstřícná a chápavá (zřejmě zvyklá) a tak jsme U Hafíka strávili super dopoledne. Všichni jsme si to maximálně užili a myslím, že jsme zde nebyli naposledy.

Za děti M. Smyslová, TU

Škola v přírodě 3.B

Letošní školu v přírodě jsme strávili v krásném prostředí Bečovské botanické zahrady. Hned po příjezdu jsme vyhnali pavouky ze stanů a zabydleli se. Po výborném obědě nás čekaly „Přírodní dílny v Botance“. S místní lesní žínkou, jsme vyráběli různé přívěšky, samozřejmě z přírodnin. Odpoledne jsme neodolali a skočili do rybníka, jedna paní učitelka nás jistila ze břehu a druhá přímo z vody. Po svačince jsme se vydali na hlubší průzkum zahrady a potom si pohráli na hřišti. Nejlepší to bylo večer, opékali jsme buřtíky, zpívali trampské písně a potmě hráli na schovávanou. Spát se nám chtělo až před půlnocí.  Ráno jsme se vyškrábali na hrad a také  ochutnali bečovskou zmrzku. Na závěr jsme se museli pochválit, jak jsme to bez maminek pěkně zvládli.

Šikulové z 3.B

Přijmeme hlavního kuchaře/ku.

Nástup od 1.září 2022, nebo dle dohody.

Vyžadujeme samostatnost, spolehlivost, praxe v oboru nutná.

Náplň práce:

• organizuje přípravu a výdej jídel ve školní jídelně
  • nese odpovědnost za kvalitu připravených jídel a  jejich podávání
  • ve spolupráci s vedoucí školní jídelny sestavuje jídelní lístek
  • vypracovává výdejku a zodpovídá za správnost normování potravin
  • je zodpovědná za pořádek a čistotu v kuchyni

Info 353 951 209     7.00 – 11.00 hod.,

osobně kancelář ŠJ  7.00 –  11.00 hod.

Životopis lze zaslat na email jidelna@zsnovarole.cz

„Děti dětem“ – putování 2. B po naučné stezce v Nejdku

Tak trochu jako „ŠKOLANDA“ s přespáváním doma vypadají poslední dny naší třídy. Pěší výlet na Farmu Kozodoj a ušlých10 km, návštěva Muzea Karlovy Vary s procházkou 6 km a turistický výlet do Nejdku a putování naučnou stezkou Děti dětem dlouhou 7 km.

Na stezce je celkem 8 zastavení s poučením a úkolem. Vše zvládnou i menší děti, než jsme my. Bohužel jsme moc hluční a v lese se před námi všechna zvířátka schovala. Viděli jsme pouze jedno zvíře, kterému náš hluk nevadil anebo prostě nestihla odskákat – žabičku skokana lesního. Příště se pokusíme mluvit potichu a více pozorovat les.

Jinak vše zvládáme bez obtíží. Vždy před sebou máme nějaký cíl nebo odměnu. Tentokrát to byla odměna v Penziónu Anna, kde jsme byli ukázat vyplněné hrací karty a odpovídali na otázky pana Nádeníčka. Dostali jsme dřevěnou známku města Nejdek a mohli jsme si za své kapesné koupit zmrzlinu.

V plánu máme ještě dva výlety. Snad nám vyjde počasí a doputujeme do konce školního roku ve zdraví a s úsměvem.

Žáci 2. B, tř. uč. M. Voláková a D. Schwarzová

Pohodový výlet 2. B do Muzea v Karlových Varech

Muzeum v Karlových Varech existuje už 150 let a v současnosti nabízí pro své návštěvníky stálou expozici na téma „Historie a příroda Karlovarska“. Dozvěděli jsme se o tom z vyprávění učitelek pátých tříd, a tak jsme se objednali na jeho prohlídku s výkladem odborníka na téma „Příroda Karlovarska“. Povídání s ním bylo velmi zajímavé. Seděli jsme u toho na pařezech nebo na zemi, kolem nás byly exponáty v životní velikosti doplněné fotkami a multimediálními dotykovými obrazovkami s kvízy a zajímavostmi. Dokonce jsme si mohli sáhnout na různé druhy srstí zvířat vyskytujících se v naší přírodě. Při vyprávění nám pan lektor pouštěl pomocí zvukového zařízení hlasy jelena, tetřeva, rosničky a ropuchy, skokana nebo lišky. Zajímavá byla i jeskyně bez světla s netopýry u stropu, kam jsme museli vlézt po kolenou.

Po prohlídce jsme si mohli v pokladně muzea koupit upomínkové předměty a pak se vydali na cestu zpět. Šli jsme slušně, prohlíželi si domy na kolonádě, prošli přes nově otevřené Vřídlo, které bylo ve filmu Vrchní, prchni a cestou kolem Thermalu došli až k McDonaldu na třídě TGM.

Měli jsme před odjezdem vlaku zpět do Nové Role čas, a tak jsme si za své kapesné koupili oplatku nebo zmrzlinu. Byl to prima výlet.

Žáci 2. B, M. Voláková a D. Schwarzová

Prvňáčci na zmrzlině

V rámci poslední hodiny anglického jazyka v tomto školním roce si žáci prvních tříd zašli do místní cukrárny na zmrzlinu. Tu si však museli objednat anglicky. Všichni úkol bez problémů zvládli a základní průpravu na prázdniny tak mají úspěšně za sebou.

Na „Den dětí“ do školy bez aktovek

Ve středu 1. 6. 2022 uspořádal školní parlament akci „No backpack day“. Ten spočíval v tom, že jsme si museli do školy donést školní pomůcky v čemkoliv jiném než ve školní aktovce. Na náš svátek (Den dětí) jsme vyrazili do školy s různými „aktovkami“. Musím uznat, že jsme měli opravdu originální nápady, někteří dorazili s vysavačem nebo kárkou. Celá akce měla velký úspěch a zapojili se všichni, první i druhý stupeň.

Všem, kteří se zúčastnili, moc děkujeme.

Michaela Hrdličková, 7.B

školní parlament – předsedkyně propagačního výboru