Sportovní den ke Dni dětí

Tradiční sportovní den ke Dni dětí pro žáky 1. stupně ZŠ byl letos 2. června 2023.

„Už jsme třeťáci, nejstarší žáci v první skupině. Příští rok nás čeká postup do druhé skupiny, kde hrají čtvrťáci proti páťákům. Letos máme naději, že bychom mohli být na stupních vítězů.“

První zápas proti 1. A nám trochu srazil sebevědomí. Prohráli jsme 3 : 1.  Byl čas na to, vymyslet jinou taktiku. Zápasy s 2. B a 1. B se vydařily tak napůl. Jedna remíza, jedna výhra. Blížilo se derby s 3. A. Nervozita, bojovnost. Obrana i útok se dařily. Blížil se konec utkání bez gólu. Bohužel se stala chyba z neznalosti pravidel a po „ruce“ byla nařízena penalta proti 3. A. Vyšlo to a vyhráli jsme 1 : 0. Skóre se zamíchalo. Stále jsme mohli být první nebo druzí, ale i třetí. Čekal nás náš poslední zápas. Protihráči byli žáci 2. A. Vyhráli jsme a stále jsme nevěděli, jak celý turnaj dopadne. Úplně poslední zápas hrála 3. A proti 2. B. Obě třídy s krásnými výsledky z minulých utkání. Záleželo na výsledku jejich utkání, a my už nemohli nic dělat, jen čekat.

Boj skončil. Šli jsme na vyhlášení výsledků. Byli jsme nervózní a zvědaví.  Jak se umístíme my? Vyhlašovalo se od posledního místa.  Nervozita se stupňovala. Když vyhlásili třídu, která se umístila na třetím místě, ani jsme nedýchali. Teď to přijde, teď řeknou buď nás a nevyhráli jsme anebo řeknou 3. A a tím pádem budeme první. Řekli 3. A! Jsme první!!! Vyhráli jsme!!! Máme strašně velkou radost!!! Je to nejlepší den na světě!!!

Děkujeme všem organizátorům za dárky a už se těšíme, až si výhru půjdeme sníst do cukrárny.

Žáci 3. B

Zdravá pětka ve 3. B

Zdravé potraviny, zdravé cvičení, zdravý životní styl, zdravý život – o tom všem jsme se učili už v mateřské školce, v první, druhé i třetí třídě. Často používáme slovo „zdravý, zdravá“, ale jak toto přídavné jméno používat v životě? Jak slovo ZDRAVÝ nepoužít a přesto vědět, co tím je myšleno? Co jíst a co ne? Čeho používat pro své zdraví více a čeho méně? Jak si rozdělit potraviny do barevných skupin, používat barevný talíř nebo potravinovou pyramidu?

Bylo to dvouhodinové zábavné učení ve skupinách s používáním barevných pracovních listů, pozorným díváním na videoukázky, odpovídáním na otázky paní lektorky. Získávání žetonů s pětkou do barevného skupinového kelímku, odebírání za nesprávné odpovědi nebo za vyrušování spolužáků. Čím víc pětek, tím lépe! Soutěž trvala celé dvě hodiny a až do poslední chvíle nebylo jasné, které družstvo vyhraje. Důležité bylo, že jsme si zopakovali, které potraviny máme do svého jídelníčku zařazovat častěji a co jíst méně.

Už se těšíme na další „Zdravou pětku“, kde máme slíbeno, že budeme společně připravovat pokrm podle návodu ve školní kuchyňce.

Žáci 3. B